Oral Diagnoz ve Radyoloji

Oral diagnoz; ağız bölgesine ait röntgen filmlerinin incelenmesi ve ilgili bölgenin muayene edilmesi durumunda ortaya bir teşhis koyma işlemine verilen isimdir. Diagnoz kelimesi Yunanca’dan gelmektedir ve hem objektif hem de subjektif semptomların oluşturdukları hastalıkların tanımlanması anlamında kullanılmaktadır. Oral diagnoz yapmanın amacı; hastanın şikayetinin kaynağının ne olduğunu görmektir. Bu yüzden sadece şikayetin mevcut olduğu bölge değil, ilgili bölge bir bütün olarak değerlendirilmektedir. Problem çıkarma potansiyeli olan bölgelerin erken teşhis edilebilmesi, oral diagnoz için önem taşımaktadır. Oral diagnoz sayesinde, ileride oluşması muhtemel olan büyük problemlerin önüne geçebilmek mümkündür. Erken teşhis ile problemlerin daha basit ve ekonomik şekilde çözülebilmesi sağlanmaktadır.

Radyoloji; ağız içi hastalıklar için çekilen diş filmleridir. Dental radyografiler olarak da bilinmektedir.

Oral diagnoz ve radyoloji; ağız içi hastalıkların teşhis edilmesi ve tedavisine başlanılması için önemlidir. Diş filmlerinin en sık tercih edilen tipleri ise periapikal ve panoramik filmlerdir. Diş filmleri çekilirken ileri radyografi teknikleri kullanılabilmektedir. Gelişen teknoloji ile beraber, diğer radyografi teknikleri ile teşhis edilemeyecek olan rahatsızlıklar için üç boyutlu tomografi kullanılmaktadır.

"Ücretsiz Muayene İçin
Hemen Ulaşın"

Yan tarafta/aşağıda bulunan whatsApp ikonuna tıklayarak bizimle iletişime geçebilir ve ücretsiz muayene fırsatından yararlanabilirsiniz.